Vem är jag?

Jag sitter inlindad i mitt täcke, stirrar ner i den vanliga koppen som är fylld med varmt kaffe..
Dia Psalma - Luft spelas för full rulle på youtube och jag tänker så otroligt mycket på vad jag en gång var och hur jag har blivit. Jag vet inte riktigt om jag vill vara som förr, var jag lyckligare då? 


' Lögner & svek.. '

Jag har ljugit för mig själv i snart 4 månader. Verkligheten börjar komma ikapp mig, lika så sanningen.
Det gör så ont att bli sviken, märker det nu när tårarna rinner utan anledning..
Jag vet inte om det är närheten, eller att få vara allt för någon som jag saknar mest.
Vet inte heller om jag är mest arg på er för era lögner, eller på mig själv för att jag gång på gång faller för dom..
Är trött på att alltid vara den som blir sviken & nerdragen i skiten..



Det stämmer så bra in på mig just nu, och det är något jag skrev den 15e februari 2007 i min allra första blogg..

Jag tror inte att jag var lyckligare förr, jag tror heller inte att jag är lyckligare nu. Jag tror att jag är en människa som har tappat uppfattningen om mig själv. För jag känner inte mig själv längre, jag vet inte hur jag mår, jag vet inte vad som gör mig glad, jag vet inte varför jag blir elak mot folk jag bryr mig om och jag vet inte varför tårarna rinner okontrollerat.

Har suttit och letat efter nummer till någon form av ungdomspsykolog. Jag vill verkligen få prata av mig utan att skrämma iväg någon jag bryr mig om. Jag vågar inte berätta hur jag mår, vem skulle då orka med mig?
Jag vill inte vara den som sänker andra, jag vill vara den som hjälper andra, oavsett om jag sjunker längre ner på kuppen. Det är viktigt att folk i min omgivning mår bra, så jag håller det mesta för mig själv och gråter i tysthet framför datorskärmen..


Nu ger jag upp för tillfället, återkommer väl när humörssvägningarna har återkommit och jag är glad igen, if I ever will be happy..


Kommentarer
Postat av: Anothername/Fanny

Usch gillar inte å läsa sånt här (inte att du ska sluta skriva sånt menar jag inte)

Utan gillar inte att du ska må dåligt :( alla mina vännne betydet mycket för mig därför hatar jag att du ska må dåligt. Kanske inte kan hjälpa men finns i alla fall här om du vill prata och det kan du lita på:)

Massa <3 till dig

2010-01-09 @ 20:44:52
Postat av: Karin

Ja vi har ju utbildningar...kram http://knnailproducts.se

2010-01-09 @ 22:22:25
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är så lik mig....

2010-01-10 @ 01:06:31
URL: http://malinczarnotta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hjärtat du kan alltid prata med mig, oavsett. Och du ska inte behöva oroa dig för att du skulle "sänka" ner mig. What are friends for? <3 Ska hjälpa dig så du får en tid,det kanske känns enklare att prata med någon från "utsidan" & som har erfarenhet... Jag älskar dig!

2010-01-10 @ 14:13:15
URL: http://horrorhottie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Öppenpsykriatin.

Lång väntetid oftast, men vänd dig dit alternativt. ungdomsmottagningen (men dom är verkligen oftast skit, men däremot gratis)

2010-01-11 @ 08:30:52
Postat av: Anonym

Det är skitjobbigt att må dåligt i perioder, men kanske du ska ta ett ryck och verkligen bara börja tänka på dig själv istället? Dags att kanske ta sig ut ur lägenheten? Eskilstuna är full med möjligheter även om det inte syns, istället för att plugga distans så kan du ju börja på folkhögskolan så du får umgås med folk och ha fler mål än att plugga hemmasittandes. Att vara social får en att må lite bättre, även om man hatar sina klasskamrater. Ingen av dina vänner, däribland jag, vill se dig må dåligt. Tråkigt nog skriker det depression över hela stan, det finns inga jobb or nothing. Bara alkohol och studievägledning. Välj ett!

2010-01-11 @ 11:31:12
URL: http://zombinazkull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0