Flyttfeber

Jag har fortfarande inte kommit iväg. Vi fick tillgång till lägenheten först i fredags, och då trodde jag, eftersom pappa sa "då är det ingen idé att vi åker innan lördag", att vi skulle åka just på lördag. Men då fyllde sonen till han som skulle köra 18 år, så det var kalas och sånt festligt. Så egentligen skulle vi åkt igår, men då var han istället sjukt bakis. Men det gav mig mer tid till att sova, och jag är jääääävligt glad att jag fick mer tid på mig.

Jag ska aldrig skjuta upp saker till sista sekund.

Insåg att det tar alldeles för lång tid att packa lådorna efter rum, så jag slänger ner lite av varje i alla lådor.

Så just för tillfället, med sjukt mycket kvar att göra, har jag två överfulla svarta säckar med kläder, en svart säck med täcke, kuddar och sängkläder, samt 7 flyttkartonger? Inte ens det räcker.

Har maaaaaaaaassa möbler på pappas flak, eller iaf en svinsnygg bok/tvhylla, ett skoställ, en hylla, min lådhurts till tatuerandet och 3 lampor, med massa annat småkrafs från ikea.

Imorgon ska jag börja måla mitt rum, tak och väggar. Det ska bli jävligt kul faktiskt, pappa har köpt färg och penslar till mig för över 1000 kr, även fast båda är fattiga. Han kunde plocka ut det på firmakontot.

Nu ska jag knarka kaffe, vilket jag inte gjort på flera dagar, och jag misstänker att det är därför jag sovit 18 timmar per dygn också.


Men livet flyter på trots mycket motvind.





TJINGELING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0