Lektion i självförtroende del 2..

Jag är verkligen hur sugen som helst på att skaffa rockabillylugg igen, dock tänker jag klippa mig på Sivletto denna gången.
Köpte en ansiktsmask när jag var på ica, eftersom jag blir torr som knäckebröd till vintern.
Jag känner mig verkligen som en ny människa, en rödfläckig människa, men ny.

Tänkte på en kul grej, angående det här med att förbättra självförtroendet..
Det spelar ingen roll hur värdelös eller ful man känner sig, man är alltid bättre än BlondinBella ändå. 
Till alla som bevakar hennes blogg och vill bli som henne; Du är för fan bättre än så, du kommer alltid vara och du har alltid varit.

För att påbörja operation-självförtroende kan det vara bra att börja en dag då man faktiskt lyckas med det mesta.
Sminket, håret, kläder, provet, vad man nu än vill lyckas med.

Har man någonting som går bra blir resten mycket lättare.
Ställ inga höga krav på dig själv till en början, sätt ett mål som är lätt att nå. Det spelar ingen roll vad det är man klarar av, så länge man vet att man kan klarade det. Det gör heller inget om ingen annan vet att du nått ditt mål eller klarat av någonting speciellt, för självförtroendet kan enbart du bygga upp. Du är bäst.

Det är hur du tänker som avgör om det kommer klara det här, det tar lång tid, jag vet, för jag har varit där.
Jag var på noll för något år sedan, skulle aldrig kunna tänka att jag förtjänar en pojkvän, skulle aldrig lägga upp en bild på mig själv. Jag mådde så dåligt att jag till och med inte ville gå ut.

Men jag har kommit långt under åren, och nu känner jag att det är dags att jag delar med mig.


Lektion 3 kommer imorgon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vet dock inte hur fan jag ska få upp mitt självförtroende. det går upp och ner.

jag tycker jag är för fet med mina 93 kg för mina 175 cm. klagar ständigt på mig själv, hela tiden. mina lår är för feta, min mage är för stor, jag har för ful näsa osv osv.

sen när man väl blivit nöjd med sig själv då hittar man en kille som sedan sårar en som fan och så är man tillbaka på ruta ett igen. just nu är jag där. jag känner mig helt jävla vidrig.



btw, galet bra blogg. jag gillar den skarpt! man får en funderare när man läser.

keep it up!:D

2009-01-22 @ 18:07:52
URL: http://feelingnoregard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0