Leopardöga step-by-step

Äntligen. Då har jag fixat bilder och smink.. Så här kommer Step by step på någon brun leopardaktig dramatisk look.
Enjoy. Till att börja med vill jag bara säga att jag inte äger något dyrt märkessmink.

Idag använde jag mig av;
Urban Decay eyeshadow primer potion
L'oreal ColorAppeal Trio Pro Hazel eyes
Dipliner från h&m
Kajalpenna från h&m
Ögonbrynspenna från h&m
Isadora Build-up mascara extra volume
och lösögonfransar från kicks.


Det är inget måste att använda primer potion, men det får ögonskuggan att sitta som berget hela dagen, plus att det förstärker färgen med 300% ungefär.
Here we go;



Började med att applicera primer potion hela vägen upp till ögonbrynetoch under ögat, och sen på med det mörkaste ögonskuggan i min trio. Använder en fluffig sminkpensel till detta.



Sen på med highlightern, denna applicerade jag med en roughborste. Under ögat ska det vara från insidan och ungefär halva ögat. Suddade även ut den skarpa linjen från den bruna ögonskuggan.



På med kajal på undersidan, ända  fram till sista ögonfransen på insdan och sen på med flytande eyeliner över kajalen. Eyelinern fick även vara med på ovansidan av ögat, hela vägen ner förbi ögonvrån. Har även lagt till brun ögonskugga under halva ögat.



Sen var det dags för dessa "svåra" leopardfläckar, som man själv väljer vart man vill placera. Dessa gör jag med min dipliner, och tänker i ojämna O, G och U. Tänk på att leopardfläckar aldrig är exakt likadana.



En annan vinkel bara.. Efter leopardfläckarna torkat applicerar jag den bruna ögonskuggan i "hålen" med en tops, smidig och lagom liten för att fylla ganska exakt.




Sist men inte minst la jag även kajal på insidan av ögat och på med lösögonfransar.



Lycka till och keep me updated på hur det gick.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Shiiit vilka snygga ögon! Bland det snyggatse jag sett på länge, wooooow! ;D

2009-02-19 @ 11:00:25
URL: http://misssandi.blogg.se/
Postat av: soffan

Alltså du sminkar dig så fiint! <3

2009-02-23 @ 21:38:20
URL: http://lifeisbetterblond.blogg.se/
Postat av: kimberly

jag håller med soffan! du är grym på å sminka dig. och du har bra blogg också

2009-03-05 @ 00:29:37
URL: http://kimberlymichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0